ENERGETYKA, RYNEK ENERGII - CIRE.pl - energetyka zaczyna dzień od CIREZielona energia
Właścicielem portalu jest ARE S.A.
ARE S.A.

SZUKAJ:



PANEL LOGOWANIA

X
Portal CIRE.PL wykorzystuje mechanizm plików cookies. Jeśli nie chcesz, aby nasz serwer zapisywał na Twoim urządzeniu pliki cookies, zablokuj ich stosowanie w swojej przeglądarce. Szczegóły.





KOMENTARZE
01.03.2017r. 11:33

prof. dr hab. inż. Konrad Świrski, Transition Technologies SA
Od wielu lat każdy rząd ucieka od odpowiedzi na proste pytanie: jaki jest polski pomysł na energetykę. Cały czas nie dorośliśmy do tego, aby stworzyć strategię energetyczną, która byłaby akceptowana przez wszystkie siły polityczne. Premierzy się zmieniają, a problemy wracają przecież co kilka lat coraz intensywniej.
17.02.2017r. 12:59

Grzegorz Wiśniewski
Minister Energii (ME) skierował na posiedzenie Komitetu Stałego Rady Ministrów projekt rozporządzenia rządu o maksymalnej ilości i wartości energii, która może być zakupiona na aukcjach OZE w 2017 roku. Sprawa jest o tyle ważna, że dotyczy wydatkowania 27 mld zł, w tym 20 mld zł na procesy spalania.
IEO
11.02.2017r. 08:07

prof. dr hab. inż. Władysław Mielczarski, Politechnika Łódzka
Brak energii z farm wiatrowych w Niemczech, czy kolejna awaria w elektrowni jądrowej powinna prowadzić do realistycznej polityki energetycznej.
10.02.2017r. 12:46

Zaledwie w cztery miesiące od utraty zasilania elektrycznego w prowincji Australia Południowa, spowodowanej przez wadliwe działanie farm wiatrowych1 , w lutym 2017 r. farmy wiatrowe w the prowincji znów zawiodły, dając tylko 2% mocy nominalnej, gdy wiatr zamarł w fali upału.
09.02.2017r. 17:18

W ostatnim czasie w polskich mediach branżowych ukazało się szereg analiz uznających niemiecki program transformacji energetycznej Energiewende za "częściowy sukces", "jeszcze nie zakończone przedsięwzięcie" itp. Czy to nie nazbyt optymistyczny obraz?
08.02.2017r. 14:31

prof. dr hab. inż. Konrad Świrski, Transition Technologies SA
Do tej pory polityka energetyczna Polski i Niemiec była nie tylko wyraźne różna, ale tak naprawdę wręcz ortogonalna. Z jednej strony Niemcy i ich z "energiewende" i naciskiem na inwestycje w energetykę odnawialną i zmniejszanie emisji CO2 oraz komercyjnym traktowaniem Nordstream II jako zabezpieczenie bezpośredniego importu gazu z Rosji, z drugiej zaś Polska z koniecznością ratowania górnictwa węglowego i oparciem energetyki zawodowej o węgiel, a więc zawsze sprzeciwem wobec gwałtownej redukcji emisji CO2 oraz z obawami o strategiczne bezpieczeństwo dostaw gazu przy możliwości ominięcia polskich odcinków rurociągów tranzytowych. Oba kraje zawsze stały po przeciwnych stronach energetycznej barykady i widoczne to było zresztą w komentarzach tak politycznych jak i medialnych i eksperckich.
01.02.2017r. 16:14

Opinia IEO dotyczy zarówno bezpośrednio samej treści projektowanego rozporządzenia o cenach (wysokość cen referencyjnych to perspektywa bezpośrednich uczestników rynku, inwestorów, deweloperów i dostawców rozwiązań) jak i szerszego kontekstu wynikającego z łącznego rozpatrywania przepisów ustawy o OZE i większego pakietu projektów rozporządzeń oraz przyjętych założeń i metodyki określania cen (domena IEO).
Instytut Energetyki Odnawialnej
26.01.2017r. 21:45

Już pierwszego dnia po objęciu urzędu, ze stron internetowych Białego Domu zniknęły sprawy związane z polityką klimatyczną, a w to miejsce nowy prezydent USA ogłosił swój nowy plan polityki energetycznej. Plan nosi nazwę: "An America First Energy Plan" i nazwa ta sama mówi za siebie. Żadnego ratowania klimatu w myśl ideologii globalnego ocieplenia. Nowy amerykański rząd zajmie się zapewnieniem dostaw taniej energii elektrycznej.
26.01.2017r. 18:15

Wspominaliśmy już o zmianach w przepisach ochrony przyrody, proponowanych przez niemieckie ministerstwo ochrony środowiska. Ich celem jest ograniczenie barier dla ekspansji farm wiatrowych [1]. Artykuł zamieszczony na portalu Nordwest Zeitung [2] przybliża wynikające z tych propozycji korzyści dla deweloperów nowych farm wiatrowych i operatorów obiektów już istniejących.
26.01.2017r. 10:07

Polskie Stowarzyszenie Energetyki Wiatrowej dokonało oceny raportów Najwyższej Izby Kontroli dotyczących energetyki wiatrowej. Według NIK w ok. 30 proc. gmin, w których stawiano wiatraki dochodziło do konfliktu interesów. PSEW twierdzi natomiast, że konflikty interesów (gdy właścicielem ziemi, na której stawiane są wiatraki jest osoba podejmująca decyzję - np. wójt, radny lub ich bliscy krewni) w rzeczywistości dotyczyły zaledwie 8 istniejących wiatraków o łącznej mocy niecałych 15 MW (na wybudowane w kontrolowanych gminach 682 turbiny o mocy 1325 MW), które pracują w obrębie raptem czterech farm wiatrowych (o łącznej mocy poniżej 118 MW) posadowionych na terenie 4 gmin. Te 8 turbin stanowi tylko niewiele ponad 1proc. (1,17 proc.) wszystkich skontrolowanych wiatraków.
PSEW



cire
©2002-2017
Agencja Rynku Energii S.A.
mobilne cire
IT BCE